Krásné prostředí Plzně se utvářelo po tisíciletí a některé připravované, zejména dopravní, projekty ho ovlivní na další desítky či dokonce stovky let; přitom existují šetrnější, podobně funkční alternativy – pojďme hledat nejlepší cestu společně v souladu s nejnovějšími světovými poznatky
- Ve srovnání s Plzní za první republiky má Plzeň na počátku 21. století sice více obyvatel, ale menší oblast, která se dá nazvat centrem města, a horší urbanistickou sounáležitost jednotlivých čtvrtí – obojí se dá napravit, vyžaduje to však odhodlání a usilovnou mnohaletou práci, u které je nejvyšší čas začít!
- Už za minulého režimu město utrpělo řadu těžko napravitelných šrámů ve formě rozsáhlých demolic a budování dopravních průtahů přes parky i historické čtvrti
- Podobný vývoj ale v některých případech pokračoval i po roce 1989 a hrozí i dnes – téměř 30 let po revoluci se stále aktualizují a připravují projekty, díky kterým by Plzeň ztratila významnou část svého přírodního i historického dědictví a jedinečnosti
- Přitom existují alternativy zohledňující více pohledů – pojďme nahradit tento ryze technicistní přístup a podívejme se na problematiku z více úhlů, nalezněme šířeji přijatelná, méně invazivní řešení, která ocení i naši potomci za 20, 50 či 100 let
- Pro skutečně pozitivní rozvoj města je tedy zapotřebí co nejdříve pozastavit a pozměnit jednostranně řešené projekty, které ovlivní město na další desítky či stovky let a které vyvolávají kontroverze mezi odbornou i laickou veřejností – namísto toho by se měl k nalezení skutečně nejlepšího řešení otevřít široký dialog mezi městem, širokým spektrem nezávislých odborníků, veřejností a dotčenými orgány
- Skutečně dobrá řešení s kvalitní odbornou, datovou i argumentační základnou a silnou politickou vizí poté pomohou získat veřejnou podporu a nalézt společnou dohodu
- Konkrétně se jedná zejména o dopravní stavby, které mnohdy nejsou v souladu ani s městem schválenými strategiemi (např. Plánem udržitelné mobility města Plzně) a přesto město pokračuje v jejich přípravě či stavbě – např. tzv. severojižní průtah (I/27 v úseku Borská-Lochotín), tzv. průtah „Berlínem“ (západní prodloužení ul. alej Svobody), neměstotvorná varianta řešení průtahu Roudnou apod.
Souhlasíte, že Plzeň má na víc? Připojte se k výzvě a my vás budeme informovat, jak toho dosáhnout!
* Uvedením Vašeho e-mailu svobodně a dobrovolně udělujete Pěstuj prostor, z. s. souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů… („GDPR “) pro účely tohoto projektu; tento souhlas můžete kdykoliv odvolat zasláním zprávy s uvedením zájmu o vyřazení Vaší e-mailové adresy na info@pestujprostor.cz.